tisdag 8 november 2011

Konsten att hålla truten

Inte min cup of tea.

Jag undrar verkligen hur det ska bli i vårat hus, jag menar, vi har hur mycket skit som helst men ingenstans att göra av det. Vi har total brist på förvaringsmöbler men ett mindre antikvariat av gamla möbler. I helgen kom det fram att vi ska ha ytterligare en ful gammal möbel in i huset, alltså ett skrivbord som står i G:s hall i hans lägenhet, stort och otympligt och fullständigt onödigt. Den är tydligen "fin". Vi kommer bo i ett relativt nytt hus med massor av uråldriga möbler. Gillestugan är redan fylld av dem, till en viss gräns är det väl mysigt men kanske inte endast. Jag vill verkligen inte släpa in det där skrivbordet men jag märker att jag inte kommer ha någon talan och det är då det gäller att svälja och hålla käften. Hur nu det ska gå. Hjälper en kopp te? Jag vill inte bråka om det men jag vill inte heller fortsätta pensionärskorvstoppningen av det stackars huset... Jag har liksom inte ens fyllt 26.

Möbler som man inte vill ha och som inte kommer att användas kan man väl göra sig av med, eller? Ett barbord i garaget t ex. Släng skiten. Det gäller även saker som inte kommer användas.

Jag är alltså inte arg på min sambo utan bara lite irriterad över statusen i mitt hem... Jag får ryck av att leva i kaos.

1 kommentar:

  1. Men gumman, lugn bara, luuuugn!
    En "olycka" händer ju så lätt, ett glas välter, ett ljus droppar... Ja, du vet!? ;-)
    Bjud Adde på några öl så skall du se att det löser sig!!! :p
    (Sorry Adde, älskar dig!)

    SvaraRadera