torsdag 23 februari 2012

det spritter i kroppen

Tänk vilken skillnad det gör med lite ljus. Man riktigt känner energin flöda i kroppen, okej, jag kan väl inte påstå att jag egentligen känner mig så himla pigg, men åtminstone lite piggare än exempelvis igår. Ljuset gör helt enkelt gott i en vintertrött själ. Jag röstar helt enkelt på mer vår, mer ljus, mer värme. Ingen mer vinter nu tack.

Det är redan torsdag, ibland måste man ju fråga sig vart dagarna tar vägen. Många av dem försvinner illa kvickt! Tyvärr känner jag att jag inte tar tillvara på dem. Jag gör det hemma, där pysslar jag med sånt jag tycker är roligt, men själva dagen alltså. Nej, jag behöver förändring. Motivation. Imorgon ska jag iväg till ett event på kvällen som förhoppningsvis ska bli den källan till motivation framöver. Jag lämnar resten därhän tills jag vet mer exakt, men alla kan nog skriva upp på att man måste få leta förändring och förbättring när man är missnöjd.

Torsdag var det ja. Gengåvan har öppet och känner jag mig själv rätt kikar jag väl förbi där en vända på hemvägen. Det är trevligt.

Grej of the day: VÅR

1 kommentar:

  1. jag kan bara hålla med dig, tom jag, gamla människan, känner hur det spritter i kroppen och knoppen och man får lust att fixa och greja, dona och ja... då satte jag mig ner faktiskt! man behöver ju inte överdriva liksom...!!!

    SvaraRadera